Gucci

20-11-2012 - Vivian van Weert

In 1921 Guccio Gucci opende een lederwaren bedrijf en kleine bagage op te slaan in zijn geboorteland Florence .

Binnen een paar jaar, breidde het merk zich uit zoals het succes van de verfijnde internationale clientèle op vakantie in Florence verdrongen zich om Gucci's bottega , op zoek naar de hippische geïnspireerde collectie tassen, koffers, handschoenen, schoenen en riemen.

Geconfronteerd met een tekort aan buitenlands aanbod in de moeilijke jaren van de fascistische dictatuur in Italië, Gucci begon te experimenteren met atypische luxe materialen, zoals hennep, linnen en jute.

Met het overlijden van Guccio Gucci in 1953, hebben zijn zoons Aldo, Vasco, Ugo and Rodolfo het bedrijf over genomen.

Gucci zijn producten werd al snel bekend om tijdloos design en werden gekoesterd door iconische filmsterren en cijfers van elegantie in de Jet Set tijdperk. 

Gucci zette haar wereldwijde expansie, trouw aan de oorspronkelijke ambities van Aldo, en haar zinnen gezet op het Verre Oosten. Het merk werd beroemd om zijn unieke mix van innovatieve durf en legendarische Italiaanse kwaliteit en vakmanschap.

In 1981 had Gucci haar allereerste modeshow in Florence.

Gucci is opnieuw gelanceerd om de wereldwijde bekendheid door middel van een baanbrekende mix van traditie en innovatie. Tom Ford werd creatief directeur van Gucci in 1994 en het toegediende luxe merk met een gevoel van durf en provocatie die resoneerde met beroemdheid en de modewereld. De stiletto, en zijde uitsparing jersey jurken met metallic hardwaregegevens werden gelijk iconen van unieke glamoureuze visie van Ford. 

Gucci bereikt verbazingwekkende wereldwijd succes en is uitgeroepen tot de meest wenselijke luxe merk in de wereld (vennootschap Nielsen, 2007). Frida Giannini, voorheen Creative Director van accessoires, is benoemd als enige Creative Director in 2006.

Gucci blijft zich richten op de versterking van de waarden waarop de benijdenswaardige reputatie is opgericht voor de bijna 90-jarige geschiedenis: exclusiviteit, kwaliteit, made ​​in Italy, Italiaans vakmanschap, en mode gezag. Die het onderscheiden van haar concurrenten, Gucci is in staat om een unieke dualiteit in zijn merkpositionering koppelen moderniteit en erfgoed, innovatie en vakmanschap, trendsettend en raffinement te vorderen.

Ook online-avondjurken heeft mooie ontwerpen van gucci, ga dus snel een kijkje nemen in onze webshop.

Reageer op dit bericht